• CITIGO
      • CITIGO
        CITIGO
        Male dimenzije, velike mogućnosti
        • Opcija karoserije sa 3 i 5 vrata.
        • 5-stepeni polu-automatski menjač.
        • Varijanta GREEN TEC.
        • do251l /951l
        • od4,1l/100km
        • od95g/km
  • FABIA
      • Nova FABIA
        Nova FABIA
        Nova FABIA se nadovezuje na dizajnerske elemente ŠKODA VisionC
        • Markantna, moderna i dinamična

        • ​Nov, svež concept rešenja unutrašnjosti
        • Šira i niža nego prethodni model
        • do330l /1150l
        • od3,9l/100km
        • od101g/km
      • Nova FABIA Combi
        Nova FABIA Combi
        Počinjemo tamo, gde drugi staje
        • Prtljažnik bez konkurencije u svojoj klasi

        • ​Novi sistemi asistencije i infotainment sistemi
        • Snažni i štedljivi motori
        • do530l /1395l
        • od3,9l/100km
        • od101g/km
  • RAPID
      • RAPID
        RAPID
        Prostor u svom najlepšem obliku
        • Prvi serijski model sa novim dizajnom ŠKODA
        • Dovoljno prostora sa odličnim odnosom cena/performanse
        • Obimna bezbednosna oprema
        • do550l /1490l
        • od3,8l/100km
        • od99g/km
      • RAPID Spaceback
        RAPID Spaceback
        ŠKODA RAPID Spaceback - najmlađi kompaktni automobil
        • Sportska svežina i dinamična elegancija
        • Prostrana i atraktivna unutrašnjost sa trokrakim sportskim volanom
        • Panoramski stakleni krov i produženi zadnji prozor
        • do415l /1381l
        • od3,8l/100km
        • od99g/km
  • OCTAVIA
      • OCTAVIA
        OCTAVIA
        Klasa sama za sebe
        • ESC sa kočnicom protiv lančanog sudara i 7 vazdušnih jastuka u standardnoj opremi
        • Snažni motor 1,6 TDI/77 kW sa potrošnjom od samo 3,8 l/100 km i emisijom CO2 99 g/km
        • Moderna tehnologija: sistem za zadržavanje vozila u voznoj traci Lane Assistant
        • do590l /1580l
        • od3,7l/100km
        • od98g/km
      • OCTAVIA RS
        OCTAVIA RS
        Najbrža OCTAVIA do sada
        • Najveća brzina 280 km/h
        • 2.0 TSI/162 kW i 2.0 TDI CR DPF/135 kW motori
        • Inovativni progresivni servo
        • do590l /1580l
        • od4,4l/100km
        • od115g/km
      • OCTAVIA Combi
        OCTAVIA Combi
        Prostor u najboljem izdanju
        • 610 litara prtljažnog prostora
        • Elektronski kontrolisana vrata gepeka
        • Hi-tech oprema za bezbednost i udobnost
        • do610l /1740l
        • od3,7l/100km
        • od98g/km
      • OCTAVIA Combi RS
        OCTAVIA Combi RS
        Sportski, prostran, funkcionalan u savršenoj ravnoteži
        • 2.0 TSI/162 kW i 2.0 TDI CR DPF/135 kW motori​​
        • Inovativno progresivno upravljanje
        • Trokraki kožni volan
        • do610l /1740l
        • od4.5l/100km
        • od117g/km
  • Nova OCTAVIA
      • Nova OCTAVIA
        Nova OCTAVIA
        Klasa sama za sebe
        • ​Široka paleta motora TSI i TDI od 81 kW do 169 kW
        • ​Inovativní sistemi asistencije
        • ​Nove mogućnosti povezivanja
        • do590l /1580l
        • od3,9l/100km
        • od102g/km
      • OCTAVIA Combi
        OCTAVIA Combi
        Vozla OCTAVIA Combi u stalnoj ponudi
        • ​Nekoliko atraktivnih varijanti
        • ​Inovativni sistemi asistencije
        • ​Moderni načini povezivanja​
        • do610l /1740l
        • od3,9l/100km
        • od102g/km
  • YETI
      • Novi YETI
        Novi YETI
        Dva nova lica kompaktnog SUV-a
        • Eleganstni stil za grad i robustni izlgled za prirodu​

        • Prvi automobiul marke ŠKODA sa kamerom za parkiranje
        • Nove kombinacije motora I menjača verzije FreenLine emisije CO2 samo 119g/km
        • do510l /1760l
        • od4,4l/100km
        • od115g/km
      • Novi YETI Outdoor
        Novi YETI Outdoor
        Elegantni SUV sa opremom za off-road.
        • Off-road sistem u vozilima 4x4 za teške terene
        • Visoko postavljeni farovi
        • Navigacija Columbus sa funkcijom off-road.
        • do510l /1760l
        • od4,4l/100km
        • od115g/km
  • KAROQ
      • KAROQ
        KAROQ
        Novitet u klasi kompaktnih SUV vozila
        • ​Najmodernija tehnika, specijalni režim Offroad
        • ​Jaki i štedljivi motori TSI i TDI
        • ​Prvi put digitalna instrument tabla
  • KODIAQ
      • KODIAQ
        KODIAQ
        Snažan kao medved
        • ​Dizajn novog velikog SUV-a marke ŠKODA simbolizuje snagu i sigurnost
        • ​​Veličina, snaga, smisao za porodicu.
        • ​Predstavljanje u drugoj polovini 2016. godine
        • do720l /2065l
        • od4,9l/100km
        • od129g/km
  • SUPERB
      • Novi SUPERB
        Novi SUPERB
        Novi SUPERB revolucionarnog dizajna, vrhunskog komfora i sa inovativnim povezivanjem
        • ​Džin sa najvećom unutrašnošću i prtljažnikom u svojoj klasi
        • ​Mnogo više snage sa najačim motorom snage 206 kW
        • ​Puno novih sistema bezbednosti i komfora​
        • do625l /1760l
        • od4,3l/100km
        • od113g/km
      • Novi SUPERB Combi
        Novi SUPERB Combi
        Nova Škoda SUPERB Combi je puna najmodernije tehnike
        • ​​Prtljažnik osnovne zapremine 660 litara
        • ​Novi sistemi bezbednosti i asistencije
        • ​Moderni infotaiment sistemi sa mnogo funkcija
        • do660l /1950l
        • od4,4l/100km
        • od114g/km

AKS Drive : Servis : Literatura

Abeceda Tehnike
 

ABS (Anti-Blockier-System)
Antiblokadni sistem – senzori broja obrtaja točka evidentiraju brzinu obrtanja točkova. Ukoliko je jedan od njih blokiran, na njemu se smanjuje kočioni pritisak dok se ponovo ne uspostavi obrtanje. Kompletan sistem je nadziran elektronskom upravljačkom jedinicom - procesorom.

Airbag (Vazdušni jastuk)
Sigurnosni sistem, koji prilikom nezgode (frontalno ili bočno) aktivira i smanjuje mogućnost ozlede vozača i putnika. U sklopu ovog sigurnosnog sistema su i aktivni zatezači sigurnosnih pojaseva. Čitav sistem je nadziran upravljačkom jedinicom, a bilo kakve nepravilnosti u radu signaliziraju se kontrolnom lampicom na instrument - tabli.

ASR (Antriebs-Schlupf-Regelung)
Regulacija proklizavanja. Uslovi su da vozilo ima ugrađen ABS i EDS sistem. Sistem upravlja proklizavanjem točkova. Sprečava se proklizavanje pogonskih točkova prilikom ubrzavanja, npr. na ledu ili asfaltu po kojem su rasuti kamenčići. Sistem funkcioniše tako što oduzme obrtni moment motora. Ovaj sistem se može isključivati (taster u vozilu).

Alarmni uređaj
Sprečava pokušaje provaljivanja i otuđenja vozila. U zaključanom vozilu pod nadzorom je prostor motora, prtljažnik, vrata, radio (u zavisnosti od modela tj. opreme pod nadzorom je i unutrašnjost vozila). Prilikom nasilnog ulaska u vozilo aktiviraju se akustični i optički signali (oko 30s trubljenja i žmiganja)

Amortizeri
Amortiziraju vibracije vozila koje nastaju usled neravnina na podlozi i time povećavaju komfor i sigurnost vožnje: skraćuju put kočenja i sprečavaju prevremeno trošenje guma

Automatski menjač
Automatski menjač samostalno preuzima izbor prenosa i menjanje brzina prenosa pomoću različitih parametara koje određuje vozač (gas, brzina itd.). Sledeće brzine sačinjavaju automatski menjač i mogu se namestiti polugom za izbor: P – parkirna; R – vožnja nazad; N – neutralno; D – stalan položaj za vožnju napred; 3 – položaj za „brdovite“ puteve; 2 – položaj za planinske puteve; 1 – položaj za strme planinske puteve

Baterija bez održavanja
Baterija s izuzetno dugim vekom trajanja.

Bi-ksenonski farovi
Kod bi-ksenonskih farova ksenonski sastav se koristi i za kratko svetlo. Pritom prebacivanje sa kratkog na dugo svetlo iznosi 12 milisekundi i odvija se kontinuirano. Prelaz je zbog toga mekan i ugodan oku. Prebacivanje sa kratkog na dugo svetlo odvija se pomicanjem elektromagnetski upravljanog zaslona u glavnom svetlu

Brizgaljke za pranje stakla sa mogućnošću grejanja
(dodatna oprema u zimskom paketu) Grejane brizgaljke u uređaju za pranje stakla sprečavaju da se u zimskim uslovima zamrzava voda, koja se šprica u područje brisanja. Ovo i kod niskih temperatura omogućava uvek slobodan vidik.

Bio-dizel
Metil-ester od biljnog ulja ili metil-ester ulja od repice su alternativna goriva dizelu i proizvode se pomoću pretvaranja u estere biljnog ulja. Ovo gorivo može se upotrebljavati u svim dizel-motorima najmlađe generacije. Kod upotrebe bio-dizela performanse vožnje mogu biti neznatno niže i obrnuto potrošnja goriva se može neznatno povećati. Bio-dizel se biološki lako razgrađuje i pogodan je za zimu samo do –10 stepeni Celzijusa.

Bočne zaštitne lajsne
Sprečavaju bočna oštećenja vozila uzrokovana od strane trećih osoba (npr. prilikom parkiranja).

Bočni vazdušni jastuk
Važno su poboljšanje sigurnosti u pogledu bočnog sudara. Većinom su integrisani u naslonima sedišta te se, poput prednjih vazdušnih jastuka, aktiviraju preko zajedničke elektroničke centralne jedinice prilikom bočnog sudara.

Brisač zadnjeg stakla
Omogućava brisanje zadnjeg stakla, što je posebno važno kod vožnje unazad. Kod Škode Fabije se zadnji brisač stakla počevši od opreme „Classic“ automatski uključuju aktiviranjem brzine za vožnju unazad (pod uslovom da je uključen brisač vetrobranskog stakla.

CAN-Bus
CAN-Bus je sabirnica koja međusobno povezuje upravljačke jedinice u vozilu. Na taj način su ovi sistemi povezani i djeluju interaktivno. Time se smanjuje broj kablova u vozilu.
Priključni uređaj za radio, koji može biti opremljen sa više CD-ova i koji omogućava sviranje svih CD-ova,koji se nalaze u menjaču, bez potrebne promjene CD-a.

Centralno zaključavanje
Značajan komfor i sigurnosno obeležje predstavlja centralno za- i otključavanje vrata, ponekad i poklopca prtljažnika te poklopca rezervoara za gorivo. Takvim ključem se pouzdano zatvaraju sva vrata. Dolazi s daljinskim upravljanjem.

Climatronic
Elektronski klima-uređaj, koji automatski stvara željenu temperaturu prostora i zadržava je. Za ovo se automatski menjaju temperatura vazduha,koji izlazi kao i broj obrtaja ventilatora (količina vazduha) i raspodela vazduha. Uređaj uzima u obzir i snažno prodiranje sunca. Time postaje suvišno naknadno ručno regulisanje grejanja.

Coming Home funkcija
Coming-Home funkcijom zasvetli mimoilazno svetlo za kratko vreme nakon napuštanja vozila i tako osvetli npr. ulazak prema kući ili put do stana.

Crashtest
Ispitivanja otpornosti vozila na sudare prilikom razvijanja novih vozila služi za spoznavanje optimalne zaštite putnika. Pritom je cilj kako poboljšati sigurnost putnika u vozilu smanjenjem sila koje nastaju prilikom sudara tako i smanjiti opasnost od povreda učesnika u nesreci koji nisu u vozilu (pešaka npr.). Primer: Euro-NCAP-ispitivanje otpornosti vozila na sudare (program u kojem se ispituju vozila u bocnim i frontalnim sudarima uzimajuci u obzir sigurnost dece i pešaka.

Diferencijal
je drugi izraz za menjač izjednačenja . On izjednačava različite brojeve obrtaja točka kod pogonjenih osovina. Diferencijal postaje npr. delotvoran kod vožnji u krivinama, gde se spoljni točak na krivini obrće brže, nego unutrašnji točak na krivini.

Difuzna rasveta unutrašnjosti
Služi pojednostavljenom snalaženju noću. U prvi plan izbacuje oblike i konture unutrašnjosti. To ovu rasvetu čini prijatnijom i sigurnijom za vozača.

Direktno ubrizgavanje
Kod direktnog ubrizgavanja se gorivo vozila direktno ubrizgava u klip. To optimizuje proces sagorevanja i smanjuje potrošnju goriva.

Disk kočnica
Kod disk kočnice kočiona čeljust s dodirnim pločama s obe strane obuhvata disk kočnice. Ova se kočnica razlikuje od kočnice s bubnjem po kompaktnim merama, neznatnoj težini, ravnomernom delovanju i boljem doziranju. Temperatura disk kočnice dostiže i do 500 C te su stoga prednji diskovi kočnice često samoventilirajući.

Displej za prikazivanje nedostatka vode za pranje stakala
Obaveštava vozača o preniskoj količini vode za pranje stakala.

EBV Elektronisches Stabilitats-Programm
Elektronski program stabilnosti. Uslovi su postojanje sistema ABS, EDS i ASR. Sistem upoređuje radijus krivine, definisan uglom zakretanja upravljača, sa stvarnim radijusom koji je rezultat kretanja vozila. Utvrdi li sistem razliku ova dva radijusa, on deluje tako što izvrši ciljano kočenje pojedinih točkova (bez pritiska na pedalu kočnice, dakle sistem radi nezavisno od stila vožnje vozača), čime se zadržava smer kretanja i stabilnost vozila.

EDS Elektronische Differential-Sperre
Elektronska blokada diferencijala. Uslov je da vozilo ima ugrađen ABS. Elektronska blokada diferencijala optimizira prenos snage na točkove koji se nalaze na podlogama sa različitim koeficijentom prijanjanja. Prijanjanje se omogućava tako što se točak koji proklizava koči, a onaj koji ne proklizava izvlači vozilo.

 

ESP Elektronisches Stabilitäts-Programm
Elektronski program stabilnosti. Uslovi su postojanje sistema ABS, EDS i ASR. Sistem upoređuje radijus krivine, definisan uglom zakretanja upravljača, sa stvarnim radijusom koji je rezultat kretanja vozila. Utvrdi li sistem razliku ova dva radijusa, on djeluje tako što izvrši ciljano kočenje pojedinih točkova (bez pritiska na pedalu kočnice, dakle sistem radi nezavisno od stila vožnje vozača), čime se zadržava smer kretanja i stabilnost vozila.
Elektronska blokada protiv krađe
Sprečava korišćenje vozila neovlašćenim osobama. Prilikom palenja usledi usklađivanje podataka između ključa i upravljačkog uređaja. Ispravnost potvrđuje svetlo na kontrolnoj lampici u trajanju od nekoliko sekundi. Ukoliko je korišćen neovlašćen (npr. pogrešan ključ) kontrolna lampica svetli konstantno. Vozilo se ne može upaliti.
EOBD
European On Board dijagnoza. Proverava funkcije motora vezano za izduvne gasove i prepoznaje greške na uređaju za palenje i katalizatoru.
Filter za prašinu i polen
Pomoću aktivnog ugljenika smanjuje mirise i plin, koji bi preko ventilacije mogle ući u unutrašnjost vozila.
Filter za ulje
Pročišćava motorno ulje. Prilikom svake izmene motornog ulja se uz dotrajalo ulje menja i filtar za ulje.
GPS
Global positioning system. Uslov za ovaj sistem je da navigacioni sistem pronađe pravi put. Preko satelita određuje gdje se vozilo nalazi. Tu informaciju navigacioni sistem prevodi u uputstva za vožnju.
GSM
Groupe Special Mobile – digitalna mreža mobilnih uređaja za prenos razgovora i podataka.

Grejane brizgaljke za pranje stakla
Grejane brizgaljke u uređaju za pranje farova sprečava zamrzavanje vode koja se prska po staklima u hladnim mesecima. To omogućava dobru vidljivost i na niskim temperaturama.

Haldex spojnica
Elektronski upravljan pogon na sve točkove koji prema potrebi reguliše preraspodelu pogonske snage između prednjih i zadnjih točkova. Kod Škoda Octavije kombi 4×4 menjač prenosi snagu motora sa standardnog šestostepenog menjača (kod 95% svih vozila s pogonom na sve toćkove) odjednom na sve točkove prednje osovine. Prema potrebi (mere senzori) se pogonska snaga preko dvozglobnog vratila prenosi i na zadnje točkove.

Hladnjak
Preko hladnjaka sastav za hlađenje odvodi toplotu motora.

HTP
HTP = high torque performance; oznaka motora kod 1.2 I HTP 40 kW / 55 KS i 1.2 I HTP 47 kW / 64 KS motora. Predstavlja visok obrtni moment koji se postiže već ispod donjeg područja broja obrtaja i koji je garancija za udobnu i ujednačenu, te fleksibilnu vožnju bez potrebe za čestim menjanjem brzina. Ovo je prednost u gradskoj vožnji.

 

HFP
Hands-free profile – priključivanje mobilnog uređaja preko Bluetooth profila.

Isofix
Svetski organizovana radna grupa ISO (međunarodna organizacija za standardizaciju) sastoji se od inženjera za putnička vozila i proizvođača vozila kao i istraživača te je razvila univerzalni uređaj za pričvršćivanje dečjih sedišta pod imenom „Isofix“. Taj normirani sistem omogućava sigurnu i laku montažu dečjeg sedišta i smanjuje rizik od ozleda prilikom nesreće. Između zadnjeg naslona i sedišta nalaze se na spoljnim sedištima po dve pričvrsnice za pričvršćavanje dečjeg sedišta s Isofix-sistemom. Pomoću tog sistema mogu se brzo, jednostavno i sigurno montirati dečja sedišta.

Ispitivanje otpornosti vozila na sudare
Ispitivanja otpornosti vozila na sudare prilikom razvijanja novih vozila služi za upoznavanje optimalne zaštite putnika. Pritom je cilj kako poboljšati sigurnost putnika u vozilu smanjenjem sila koje nastaju prilikom sudara tako i smanjiti opasnost povreda učesnika u nesreći koji nisu u vozilu (pešaka npr.). Primer: Euro-NCAP-ispitivanje otpornosti vozila na sudare (program u kojem se ispituju vozila u bočnim i frontalnim sudarima uzimajući u obzir sigurnost dece i pešaka.

Jumbobox
Između sjedišta vozača i suvozača nalazi se klimatizovana kutija za piće. Hlađenje ove kutije spojeno je sa klima-uređajem.
Klima-uređaj
Klima-uređaj se sastoji od sistema hlađenja, grejanja, regulatora vlage i ventilatorske jedinice. Ona nadopunjuje sistem grejanja i ventilacije u vozilu. Pored temperature, ona reguliše i protok, vlagu i pročišćavanje vazduha.
Kožna oprema
Unutrašnja oprema od kože, uglavnom sedišta, volan, ručica menjača i ručne kočnice i presvlake vrata.
Krovni nosači prtljaga
Povećavaju volumen prtljažnog prostora vozila i služe za prevoz predmeta, npr. bicikala, na krovu vozila.
Ksenon – farovi
2,5 puta povećavaju snagu svetla. Dugi vek trajanja. Prvenstveno bolje osvetljavaju ivično područje podloge. Kod vozila sa ksenon – farovima automatski se namešta daljina svetlosnog snopa.
Kutija za piće
Između vozačevog i suvozačevog sedišta nalazi se klimatizovana kutija za piće. Rashladni uređaj ove kutije spojen je s klima-uređajem.
Lanci za sneg
Na ledu i snegu poboljšavaju trakciju i vođenje točkova. Radi se pritom o lancima od kaljenog čelika. Smeju se koristiti isključivo po ledu i snegu budući da bi u suprotnom mogli oštetiti podlogu.
Maxi-Dot-Display
Maxi Dot je sistem informisanja vozača s velikim displejom na instrument-ploči. Na displeju se mogu prikazati sledeći podaci: upozorenje za vrata i poklopac prtljažnika, radio-displej, prikaz spoljne temperature, samokontrola (kočnice, sredstvo za hlađenje, pritisak ulja, zaliha goriva, motorno ulje, kočiona obloga, voda za pranje stakala), unutrašnji kompjuter (prosečna potrošnja goriva, domet, pređena udaljenost, prosečna brzina, vrijeme vožnje, trenutna potrošnja), sistem navigacije, prikaz intervala servisiranja.
Memory funkcija za sedište vozača
Memory funkcija pruža mogućnost individualnog nameštanja sedišta i ogledala i čuvanje tih podataka. Maksimalno tri osobe mogu sačuvati svoje podatke na tri memory-tipke. Sedište i ogledala se tako mogu automatski dovesti u sačuvanu poziciju prilikom zamene vozača.
Metalik boje
Poseban efekt laka vozila (mali udio srebrene boje u laku daje sjajni efekt). Jeste li znali da se za Škodu Fabiju koristi oko 12 kg laka?
Merač broja obrtaja
Meri broj obrtaja motora (obrtaj u minuti). Pritom bi broj obrtaja motora trebao ostati uvek u zelenom području te nikada ne dospeti u crveno područje. Prevremeno prebacivanje u višu brzinu štedi gorivo i smanjuje bućnost.
MPI = multipoint injection
Ubrizgavanje goriva na način da svaki ventil motora dobija gorivo preko vlastite brizgaljke. To dovodi do optimalne snage motora i ujedno smanjenje potrošnje goriva.
MSR
Regulacija vučnog momenta motora. Označava svaku funkciju intgrisanu u sistem za nadziranje trakcije (TCS). Ako na zaleđenoj podlozi naglo smanjite gas ili prebacujete u niži stepen prenosa, pogonski točkovi počnu proklizavati. MSR reaguje preko senzora ABS-a i stabilizuje vožnju ciljanim povećavanjem broja obrtaja motora.
Multifunkcionalni volan
Omogućava udobno upravljanje raznim instrumentima direktno na volanu (npr. radio ili tempomat).
Naslon za glavu
Najvažniji zadatak naslona za glavu je zaustavljanje glave prilikom zadnjh ili frontalnih udaraca. To svojstvo čini preduslov da se vratni deo kičme zaštiti od istezanja. Nasloni za glavu podesivi su po visini i uglu nagiba.

Navigacioni sistem
Preko satelita Vam omogućava dolazak do prethodno definisanog odredišta najkraćim ili najbržim putem. Unošenjem odredišta izračunava se i prikazuje trenutna pozicija vozila, a potom i put do navedenog odredišta.

Obrtni moment
Je sila koja prenosi obrt. Menjač transformiše obrtni moment proizveden od motora vozila u pogonsku silu. Merna jedinica obrtnog momenta je njutnmetar. (npr. kod Fabije 1.9 TDI PD – 240 Nm kod 1800-2400 obrtaja/min.)

Osiguranje za decu
Preko funkcionalne tipke ili mehaničkim nameštanjem osiguranje za decu blokira zadnja vrata, električne podizače prozora i – ukoliko postoje – upaljače za cigarete u prednjem delu vozila.

Osvetljene ručice vrata
Unutrašnje ručice vrata su opremljene malim svetlima. To omogućava lako pronalaženje ručice vrata u mraku.

Otpor vazduha
Otpor vazduha je uz trenje točkova merodavan faktor za određivanje dinamike i ekonomičnosti vozila. Što je otpor vazduha veći, to je veća snaga potrebna za pokretanje i održavanje vozila na određenoj brzini.

Otto-motor
Nikolaus August Otto konstruisao je 1876. godine prvi četverotaktni motor na svetu za fabriku plinskih motora Deutz – nepomičan jednocilindričan motor. Princip četverotaktnog motora bio je izumeo već 1861. godine.

Paket opreme za loše puteve
Sprečava oštećenja donjeg dela vozila prilikom vožnje po neravnom terenu. Sadrži posebne amortizere, zaštitu vodova ručne kočnice te zaštitu motora i menjača.

Pogon na sve točkove
(vidi takođe haldex spojka). Automatska raspodela pogonske snage vozila na sva četiri točka. Ta raspodela je optimalno prilagođena vožnji i određenim uslovima podloge. Pogon na sve točkove omogućava pogon i u najtežim uslovima i na ekstremnim usponima. Kod sportskih vozila pogon na sve točkove optimizuje prenos sile i stabilnost vožnje.

Pokretni krov
Poboljšava klimu u unutrašnjosti vozila povećanjem dovoda vazduha i svetla. Napomena: kod otvaranja krova automatski se otvara i zaslon protiv intenzivnog sunčevog svetla. Kod zatvorenog krova se i ona može ručno zatvoriti.

Podrška sile kočenja
Smanjuje silu na pedali potrebnu za zaustavljanje vozila i povećava kao pneumatski ili hidraulički sistem silu kočenja.

Potpuno pocinkovanje
Potpuno pocinkovanje trajno štiti karoseriju od rđe. Pritom se najčešće koristi galvanizacijsko pocinkovanje: metalna kada pritom sadrži pozitivnu elektrodu, a metal koji se obrađuje negativnu. U kadi se nalazi tečnost obogaćena cinkovim ionima koja provodi struju. Prilikom dovođenja struje, cink se taloži na limu kao trajni, zaštitni sloj protiv rđe.

Potrošnja goriva
Propisana je u trenutno važećoj normi 93/116/EG – gradska, vangradska i ukupna potrošnja sačinjavaju osnovu za NOVA-u – doprinos normiranju potrošnje, što je veća potrošnja – to više NOVA-e. Na potrošnju vozila utiče više faktora: uslovi vožnje (temperatura vazduha, pritisak); brzina; vrsta podloge; vožnja kratkih udaljenosti, u gradu, van grada i na autoputu; način vožnje; nameštenost motora tj. sistema za gorivo; gume i pritisak vazduha u gumama; dodatna oprema (klima-uređaj, i sl.) – vidi „ušteda goriva“.

Prednji pogon
Prenos snage motora samo preko prednje osovine vozila.

Predpalenje
Prethodno zagrevanje vazduha u komori sagorevanja kod dizel motora. Potrebno na niskim temperaturama. Kod vozila mlađeg godišta proizvodnje kraće je vreme „predpaljenja“. Vreme potrebno za „predpaljenje“ prikazuje se kontrolnim svetlom.

Pregrada za kišobrane
U levim zadnjim vratima ugrađena je pregrada za kišobrane s odgovarajućim kišobranom sa Škodinim logotipom. Kišobran možete izvaditi pritiskom na dugme te se takođe jednostavno može ponovo vratiti. U pregradu možete odložiti i mokar kišobran. Voda se odvodi sopstvenim odvodom. Kišobran je impregniran antibakterijskim sredstvom. Ukoliko u pregradi nema kišobrana, ona se može koristiti i za odlaganje manjih predmeta.

Prigušivač buke
Nizak nivo buke je preduslov za komfornu vožnju i nizak stepen zagađenosti okoline bukom. Buka koja nastaje usled strujanja vazduha može se smanjiti dobrom aerodinamikom vozila.

Produženi interval servisiranja
Današnji razvoj tehnike i pouzdanost vozila, dozvoljavaju duže intervale servisiranja nego pre. Elektronski procesor sekundno meri sve relevantne podatke i tako automatski izračunava vreme, kada vozilo mora na servis. Vozač se preko displeja poziva na servisiranje vozila. Prednost: manje vremena provedenog u radionici, manje starog ulja za otpad.

Pumpa – brizgaljka (kod TDI-motora)
Sistem ubrizgavanja dizel goriva koji pomoću visokog pritiska ubrizgavanja optimizuje sagorevanje goriva u motoru i time povećava snagu motora. Takvim optimiziranim sagorevanjem smanjuje se potrošnja goriva.

Podesivi volan
Omogućava vozaču nameštanje volana po visini i dubini prema potrebi.

Pokazivač nedostatka vode za pranje stakala
Informiše vozača o nedostatku vode za brisanje.

Radio-daljinski upravljač
Zatvara i otvara preko daljinskog signala sva vrata na vozilu. Integrisan je u ključ i može se koristiti na udaljenosti do 10 metara od vozila. Alarmni uređaj protiv krađe se takođe aktivira putem radio-daljinskog upravljača.

Radio-daljinski upravljač za poklopac prtljažnika
Omogućava otvaranje prtljažnika iz unutrašnjosti vozila. Pritiskom na dugme možete „daljinski upravljati“ poklopcem prtljažnika sa vozačevog sedišta.

Radio-daljinsko upravljanje
Pomoću radio-signala zatvara i otvara sva vrata vozila. Integrisano je u ključu i može se koristiti do udaljenosti od 10 metara od auta. I alarmni uređaj protiv krađe aktivira se pomoću radio-daljinskog upravljanja.

Senzor ugla volana
Prepoznaje u kom smeru upravljate vozilom i prenosi ugao, za koji pomičete volan ulevo ili udesno, procesoru ABS-sistema s integrisanim ESP-om. Bez podataka tog senzora ESP ne bi mogao prepoznati moguću potrebu za intervencijom u vožnji.

Senzor za kišu
Brisači stakala s senzorom za kišu automatski nameštaju intervale brisanja količini padavina. Osetljivost senzora može se pritom podesiti ručno.

TDI
Turbodizel-direktno ubrizgavanje. Pri tom se gorivo ubrizgava direktno u prostor za sagorevanje, stepen delovanja postaje time ekstremno visok. Pritisak usisnog vazduha se povećava delovanjem turbine i na taj nčin se postižu bolje preformanse motora.

TSI
Benzinski motor sa turbo punjenjem i direktnim ubrizgavanjem.

Tiptronic
Ovaj menjač ne omogućava samo klasični automatski pogon, nego i ručno prebacivanje. Pri tom tiptronic-menjač nudi dve mogućnosti. U levoj menjačkoj trasi klasični automatski menjač, u desnoj menjačkoj trasi impulsno uključivanje za individualno aktiviranje višeg ili nižeg prenosa.

Turbo- punjač
Punjači služe uopšte tome, da zgusnu vazduh,koji je potreban za sagorevanje i da povećaju potrošnju vazduha ,to znači stepen punjenja cilindra. Time se povećavaju snaga i obrtni momenat pri istoj zapremini i istom broju obrtaja motora.

 

Termoizolaciono zastakljivanje
Najbolju zaštitu pruža odgovarajuće nijansiranje stakla. Za proširenu toplotnu zaštitu i protiv zasenjivanja vetrobranskog stakla se koriste jače boje u gornjem području.

Uređaj za slobodan govor
Omogućava upotrebu telefona za vreme vožnje. Telefoniranje sa mobilnim telefonom bez uređaja za slobodan govor za vreme vožnje zakonski je zabranjeno, upotreba uređaja za slobodan govor za telefon je obavezno propisana. On garantuje, da obe ruke ostaju na upravljaču.

Uređaj za regulisanje brzine (tempomat)
Pomoću elektronike motora omogućava od brzine od 30 km/h, da vozilo automatski zadrži brzinu ,koju želi vozač, a da on ne pritiska pedalu za gas. Tempomatom se upravlja pomoću jednog pomičnog prekidača i jedne pritisne tipke na levom multifunkcionalnom prekidaču. Ukoliko je stvarna brzina vožnje manja nego ona,koju je vozač memorisao u tempomatu, automatski se daje više gasa, dok se ne postigne memorisana brzina.

Upozoravajući uređaj
Akustični upozoravajući signal u raznim situacijama npr. pri vožnji sa pritegnutom ručnom kočnicom ili nevezanja vozača.

Zatezač pojasa
Sigurnost za svezanog vozača i suvozača povećava se pomoću zatezača pojasa na automatima za namotavanje prednjih automatskih pojaseva sa tri tačke.
 

 
 

Dostupno za download
 

​Svi dokumenti koji su Vam potrebni nalaze se na našoj web stranici u elektronskoj formi.

Uputstva:
 

  Citigo
  Fabia
  Roomster
  Rapid
  Octavia
  Octavia Tour
  Yeti
  Superb
  Stariji modeli

  Compatible devices
  Rescue Data Sheets

  Help on the Road (pdf; 5,3 MB)